Bewondering

Christa 10 februari 2020
"Hou me vast zoals ik was". Ik had al veel gelezen over dit boek van Gaby Rasters.
Dit boek stond dan ook bovenaan mijn te lezen lijstje en ik heb er geen spijt van.
Dit boek heeft mij geraakt. Sommige boeken kunnen je raken en laten een indruk achter. Hou me vast heb ik echter op een andere manier beleefd. Vanaf de eerste bladzijde heeft het boek je aandacht en voor mij leek het wel alsof ik de personages in het boek zelf kende. Ik woon zelf in Eindhoven en sommige plaatsen en kenmerken in het boek zijn voor mij herkenbaar. Natuurlijk PSV, maar ook het Philips van Lennepark en De Wielewaal.
Je maakt als lezer kennis met de hechte vriendengroep van Jasmijn en de band met haar ouders, maar natuurlijk ook met haar vriend Ralf, haar steun en toeverlaat. Alles is zo mooi beschreven, met een lach en een traan. De mooie dagen, maar ook de slechtere dagen. Ook ik heb het niet droog kunnen houden en de tissuebox heeft veel te verduren gehad.
Ik heb bewondering voor hoe Gaby de heftige periode, die Jasmijn en haar naasten hebben moeten doorstaan, heeft verwoord. Het gevoel van machteloosheid, wat helaas iets is, waar ik vanwege bepaalde omstandigheden in mijn leven elke dag weer tegenaan loop.
Dank je wel Gaby dat wij een kijkje in het leven mochten krijgen van Jasmijn. Het geeft mij weer een extra steuntje in mijn eigen leven en dat je moet proberen te genieten van alle mooie kleine dingen die op je pad komen.
Ik zou het boek zeker aanbevelen. Heb je dit boek nog niet gelezen of heb je twijfels omdat het niet je stijl is, begin eraan. Het is echt heel mooi.

Meer recensies van Christa