Goed, maar niet de beste van Haddon

Van deze schrijver heb ik eerder diverse boeken gelezen en dit boek is heel vergelijkbaar met zijn eerdere worpen. Wederom geeft hij inkijkjes in de levens van diverse mensen die hij in elkaar afwisselende hoofdstukken aan het woord laat. En wederom is zijn kracht zijn inzicht in de menselijke psyche en tegelijkertijd zijn vermogen om de verhalen licht en soms ronduit grappig te houden.
Alles draait deze keer om George en Jean Hall en hun volwassen twee kinderen, die allemaal nogal issues hebben. Een bruiloft die wel/niet doorgaat, relaties die uitgaan of opbloeien, George die intussen min of meer zijn verstand verliest. Het leidt allemaal tot een veelbewogen huwelijksfeest.
Hiermee is dit wederom een heel erg leuk boek. Misschien niet de beste en de meest indrukwekkende, maar toch weer gewoon een hele goede Haddon. Lezers die evenwel nog niet bekend zijn met Haddon's werk zou ik echter aanraden eerst 'Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht' te lezen of de kostelijke verhalenbundel 'De pier stort in'.

Meer recensies van Christian Deterink