Keuzestress.....

Denise Meijer (1992) had al op jongere leeftijd een passie voor schrijven. Op de basisschool zat ze al in de redactie van de schoolkrant en dat vond ze geweldig. Via een studie Engelse taal en cultuur, een master literair vertalen en een baan bij een servicedesk gaat ze aan de slag als copywriter. Tot ze begin 2021 overspannen raakt en een jaar lang stopt met alles. Na een lange weg vond ze toch haar liefde voor schrijven terug, het werd zelfs een uitlaatklep. Ze doet mee met twee verhalenwedstrijden. Die bij uitgeverij Loft wint ze niet, maar ze krijgt wel een contract aangeboden. Inmiddels heeft ze daar verschillende verhalen voor geschreven en dit jaar komt haar boek ‘Geen zuivere koffie’ uit. De wedstrijd bij De verhalenfabriek wint ze wél. Van dit winnende verhaal wordt een serie gemaakt, genaamd ‘Liefdeslessen’. De delen ‘Zomer in zicht’, ‘Gevaar op de loer’ en ‘Lokaal vol liefde’ zijn alle drie op 14 Mei uitgekomen.

Ik had het geluk dat ik de serie vooruit mocht lezen en daar wil ik Denise Meijer en De verhalenfabriek enorm voor bedanken!

Na alles wat er gebeurd is, moet Mandy er even tussenuit. Ook Tim kiest ervoor om zijn eigen weg te gaan. Een city trip naar Londen, samen met beste vriendin Nicole, lijkt een heel goed idee te zijn. Als ze daar een oude bekende tegenkomt, lijkt het feest compleet. Helaas is niks minder waar. Toch proberen ze er het beste van te maken en het loslaten van de gestructureerde lijstjes lijkt Mandy steeds beter af te gaan. Terug in Nederland is het tijd voor het maken van hele lastige keuzes. Wordt het toch nog een ‘Lokaal vol liefde?’.

Een serie, die eigenlijk een volledig boek is, maar in hapklare stukjes is verdeeld. Wat een goed idee! Alle drie de delen tellen zo rond de 100 bladzijden en dat maakt dat het heerlijke tussendoortjes worden. De verhalen lezen heel vlot weg en bevatten veel humor. Het is alsof je naar een hele leuke Nederlandse RomCom zit te kijken. De personages zijn goed bedacht en in de loop van de serie worden ze goed uitgewerkt. Door de ontwikkelingen die ze doormaken leer je ze echt goed kennen en leef je met ze mee. Door de plottwist in het verhaal is deze feelgood anders dan anders en ook dat is verfrissend. Vanaf dat moment kon ik echt niet meer stoppen met lezen. Kortom, een serie waar je veel plezier aan zult beleven. Ik kan 'm je zeker aanraden.

Heel veel leesplezier.

Meer recensies van Cindy Leenders