Een ware rollercoaster ride.....

Lauren Asher is een bestsellerauteur van Cubaans-Amerikaanse afkomst. Ze schrijft romantische verhalen. Haar eerste serie, Dirty air, bestaat uit 4 delen en speelt zich af in de wereld van de Formule 1. Helaas is deze nog niet vertaald naar het Nederlands. Lauren is razend populair op TikTok. Ze gebruikt haar account om haar werk te promoten en inmiddels heeft ze meer dan 150.000 volgers en over de 4 miljoen likes. Het eerste deel van de Dreamland miljardairs serie, ‘Tussen de regels’, wordt in Nederland dan ook een TikTok sensatie genoemd.

Wanneer hun opa sterft krijgen de broers Rowan, Declan en Cal ieder een brief van hem. Hierin geeft hij zijn laatste wens te kennen en ze krijgen allemaal een opdracht die ze uit moeten voeren in ruil voor een aandeel in zijn bedrijf De Kane company. Onderdeel van dit bedrijf is attractiepark Dreamland en Rowan krijgt de opdracht de magie weer terug te brengen in het park. Hij krijgt 6 maanden de tijd om een herstelplan uit te voeren. Daarbij moet hij gebruik maken van zijn creativiteit, iets wat hij sinds de dood van zijn moeder heeft afgezworen. Als hij de excentrieke Zahra ontmoet, die al jaren met veel plezier in het park werkt, is hij meteen van haar gecharmeerd. Zahra is echter totaal niet onder de indruk van meneer de directeur. Als ze in beschonken toestand een mail naar hem stuurt met daarin nogal wat kritiek op de duurste attractie van het park, én een plan om dit te verbeteren, verwacht ze niks minder dan ontslag. Dat Rowan haar een baan aanbiedt bij de Creators is wel het laatste wat ze had verwacht. Ook de gevoelens die ze krijgt voor deze koude, botte en vooral zakelijke man verrassen haar. Maar of er een herstelplan bestaat dat zijn hart kan ontdooien? Dat is dan nog de vraag......

Altijd spannend, als iets een TikTok sensatie wordt genoemd. Je weet nooit of de verwachting kan worden waargemaakt. In dit geval kan ik melden dat de verwachting meer dan waargemaakt wordt. De opzet van het verhaal is al om van te smullen en de vormgeving van het boek ook. Ondanks het gebruik van slechts twee kleuren op de kaft, wit en blauw, heeft het een magische uitstraling. Ieder hoofdstuk begint met een blad waarop een achtbaan is getekend en dan volgt een zwart vlak met witte tekst. Dit geeft een heel leuk effect. Wat ook heel leuk is, is de Spotify playlist voorin het boek. Alles is dus net een beetje anders dan anders. Hoe slim! Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van de hoofdpersonen en die wisselen elkaar steeds af. Omdat ze hun verhaal vertellen in de ik-vorm krijg je al snel een band met deze karakters en daardoor leef je echt met ze mee. De hoofdstukken zijn niet al te lang en onnodige poespas wordt weggelaten. Zo houdt de schrijfster de snelheid erin. Het boek leest als een trein, is onderhoudend en grappig maar ook liefdevol, met hier en daar a littlebit of spice. Ik heb ervan genoten en kan niet wachten tot het volgende deel ‘Op één voorwaarde’ uitkomt.

Heel veel leesplezier!

Meer recensies van Cindy Leenders