The Bookbabe

"Zolang wij van elkaar maar weten dat we er zijn, voor elkaar, In het doolhof van de wereld. Dan zijn wij nooit verloren en vinden we altijd de weg weer terug." ~ p132.

Waarom hebben er maar zo weinig mensen gehoord van De boeken van Terra Fabula? Ik snap oprecht niet waarom niet iedereen deze boeken inmiddels in de kast heeft staan... het verhaal is zó verschrikkelijk tof!

"Daar maak je geen grapjes over, meneer de jongeman de koning. Het is een zeer ernstige situatie en jullie levens zijn in gevaar!" ~ p141.

De verborgen sleutel is het vijfde boek van De boeken van Terra Fabula en verteld het verhaal van Martha en William. Ze krijgen tijdens hun bezoek in London een mysterieuze kaart in handen, en ontdekken dat de Maleficiërs terug zijn gekeerd en er jacht op maken. Er is een strijd ontstaan om een oud en machtig wapen, en de zoektocht hiernaar brengt hen naar hystorische plaatsen. De geheimzinnige Orde van Pendragon helpt hun tijdens dit avontuur, waarin 4 koningshuizen strijden om het wapen. Deuren naar werelden die eeuwenlang verborgen zijn gebleven, worden geopend.
Elk deel lijkt wel spannender en duisterder te worden, maar 1 ding blijft onveranderd. Zodra je het boek op pakt wil je nog maar 1 ding: weten hoe het afloopt! Samen met Martha en William ontdek je dat de magische wereld veel groter is dan ze ooit hadden kunnen bedenken. Op een geweldige manier weet Peter DeWillis dit keer elementen en personen uit de ons welbekende geschiedenis om te toveren tot een magisch geheel. Zijn magicae beperkt zich niet langer tot Terra Fabula, maar de reis neemt je mee door heel Europa. Misschien zelfs wel naar plekken waar je zelf ooit ben geweest, en die nu nooit meer hetzelfde zullen zijn. Het is net als de vorige delen op en top genieten van een grandioos avontuur. Je gaat bijna geloven in magie, en heel eerlijk: willen we dat niet allemaal?

"Soms is het belangrijk om offers te brengen op het pad dat leidt naar verandering, om het vrij te houden van obstakels." ~ p257.

Had ik al gezegd dat ik hou van iedere letter die geschreven wordt door Peter? Of het nu onder zijn pseudoniem Peter DeWillis of Gustaaf Glibber is, elk boek maakt hij een feestje om te lezen. Dikke 5 sterren, ik had niet anders verwacht!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters