The Bookbabe

"Niet alles is wat het lijkt. Volgzaamheid zonder kennis is een gevaarlijk iets." ~ p26.

Een fantastisch boek, met een einde dat je laat smachten naar meer! Ik heb echt genoten van iedere letter.

"Liefde is niets anders dan een luchtspiegeling waar we in geloven, een dagdroom die ons afleidt van wat echt belangrijk is." ~ p115

Puur wit is het eerste deel van de Terras Altas trilogie en vertelt het verhaal van Lily. Ze is geboren als Magyr in Hoogland, en behoort daardoor tot de edelen. Ze groeit op met meer dan genoeg rijkdom, en haar toekomst ziet er rooskleurig uit. Haar voorgenomen huwelijk met Espen, lid van de elite en erfgenaam van het machtigste huis komt steeds dichterbij. Tijdens haar reis over het laagland, richting haar verloofde, slaat het noodlot echter toe. Het luchtschip stort neer in het woeste laagland, waar de grootste misdadigers naar toe zijn verbannen...
Of Patty van Delft nu over draken of steampunk schrijft, ze weet je als lezer compleet mee te nemen in de wereld die ze creƫert. Hoewel het een compleet ander verhaal is, voelt het lezen ervan echt weer als thuiskomen. Op prettige wijze maak je kennis met Terras Altas, het hoogland, het laagland en hun geschiedenis, zonder al te veel info-dump. Ook de personages zijn weer karakters waar je makkelijk affiniteit mee hebt. Hoewel het in Ik-perspectief geschreven is, heb je toch een bredere kijk dan de normale "ik"-boeken, en kan je je ook goed inleven in de overige personages. Ze voelen aan het eind van het boek stuk voor stuk als echte vrienden, en ik ga ze de komende periode dan ook echt missen.

"Nu mijn leven ervan afhangt, ben ik gemotiveerder dan ooit om een betere Magyr te worden." ~ p126.

Het is altijd weer even spannend als een auteur aan iets nieuws begint, maar ik kan nu echt zeggen: missie geslaagd! Patty van Delft heeft een eigen stijl, die ze ook in deze nieuwe reeks voort zet. Haar toon, woordgebruik, en spanningspieken gedurende het hele verhaal kloppen gewoon, en zorgen ervoor dat je als lezer alleen maar meer wilt. Ik ben (en blijf) fan! Kom maar op met deel 2.

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters