The Bookbabe

"Het einde van de wereld is de enige richting die ons nog rest." ~p11.

Bijzonder hoe zo'n klein boekje, zo groots kan zijn!

"Blijf hier op de rand van jullie wereld, maar waag je alsjeblieft niet in de mijne." ~ p21.

Shivane is een novelle, of zoals de uitgever het noemt: een Godijntje. Een kort verhaal van 98 kleine bladzijdes, waarin je als lezer extra informatie krijgt over een personage uit de Valtada reeks. Het vertelt het verhaal van Shivane, een prinses die tijdens haar vlucht een mysterieuze oude stad vindt. Een ruïne die haar wellicht kan beschermen tegen de krijgsheer die haar achtervolgt. Maar de vrouw uit het woud waarschuwt haar...
Garvin Pouw staat bekend om zijn mega dikke pillen, dus ik was verbaasd dat hij het in zich had zich te beperken tot 98 pagina's. Maar het is hem gelukt, en hoe! Onderschat dit kleine Godijntje niet, want het verhaal is net zo vol en prachtig als zijn eerdere pillen. Het woud springt bijna van de pagina's af bij het openslaan van het boek, met aan de rand het dreigende duister. Ik vond het leuk om op deze manier wat meer te lezen of Shivane en de vrouw uit het woud. Het is duidelijk dat er goed over de oorsprong van ieder personage is nagedacht, en op deze manier krijg je als lezer een extra glimp in de bijna tastbare wereld van de Valtada reeks. Op en top genieten!

"Schuld is eeuwig wanneer het een terecht gevoel is. Leven met je zonde is een straf van het bitterste soort." ~ p53.

Hoewel ik zelf nooit echt van korte verhalen hou, voelt deze toch groots en onderdeel van meer. Het is een absolute aanvulling op de eerste boeken, en ik blij dat ik hem heb mogen lezen. Dikke 5 sterren ♡

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters