The Bookbabe

"Ergens was het enorm confronterend om het te realiseren hoezeer ik naar zijn aandacht en affectie snakte." ~ p99.

Worstelen, genieten, irriteren, blij zijn dat het het laatste deel is en toch met een fijn gevoel het boek uiteindelijk dicht slaan. Een boek heeft me nog nooit zo'n dubbel gevoel gegeven.

"Hunkeren naar jou zal ik altijd doen. Aandacht van jou heb ik nooit genoeg. En wat die bevrediging betreft, daar valt nog wel winst op te behalen." ~ p102

Wij is het derde en laatste deel van de Verbonden met elkaar trilogie, en verteld het verhaal verder van Jessica en Nero. Pijn, schuld en verdriet blijven maar terugkomen in hun relatie. Elke stap vooruit wordt gevolgd door 3 stappen terug. Opgeven lijkt echter ondenkbaar, met een liefde die zo intens is. Maar hun grootste uitdaging moet nog komen. Een gevecht die ze alles zou kunnen kosten.

Mijn emoties vlogen tijdens het lezen alle kanten op. Ik bleef me irriteren aan Jessica, een vrouw die als sterk personage neergezet word, maar vervolgens alleen maar domme besluiten maakt. Hun constante opvliegerigheid, en de "we zijn enorm gegroeid" maar vervolgens wel weer 100x dezelfde fouten maken. Wat vervolgens natuurlijk weer eindigd in seks, met hetzelfde sausje. Na 3 boeken ben ik daar wel klaar mee. Aan de andere kant is de rode draad leuk, en vond ik het einde fijn om te lezen. Het had voor mijn gevoel alleen echt 200 pagina's korter gekund. Of geen trilogie, maar gewoon 1 dik boek met 100 orgasmes en ruzies minder. Maar goed, het blijft een kwestie van smaak. De schrijfstijl zorgt voor een lekker leestempo, de setting is leuk, en Nero blijft natuurlijk Nero.

"Ik zag en voelde aan alles dat hij zijn best deed en bereid was alles voor me te doen. Was het dan niet onredelijk om te eisen dat hij me juist datgene gaf wat hij niet kon geven?" ~ p156.

Helaas kan ik er niet meer dan 3 sterren van maken, al zie ik zeker potentie in het werk van Hannah Hill. Je merkt dat het schrijven haar makkelijk afgaat, ze zich goed kan verliezen in een verhaal, en de aandacht van de lezer weet vast te houden. Dus absoluut nieuwsgierig wat ze ons nog meer gaat brengen!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters