De vrouw in het raam

Claar van Lieshout 07 mei 2018 Boekverkoper
'Dus het internet, 'zegt ze, is jouw soort....venster op de wereld.'

Uit 'De vrouw in het raam'
A.J. Finn
Uitgeverij Cargo
Vertaling Hien Montijn

Zijn het waanideeën, is het waar, was Anna Fox getuige van een misdrijf, zag zij hoe haar overbuurvrouw Jane Russell werd neergestoken?
Het duurt even voordat het verhaal goed op gang kent, in die tijd wordt duidelijk wie de 38jarige Anna Fox is, wie haar man en dochter zijn, hoe haar leven (tot dan toe) is verlopen.

Wat is er met haar aan de hand? Ze heeft angst om buiten te zijn(agorafobie) en heeft haar huis in een bastion veranderd, daar voelt ze zich veilig met haar arts, haar fysiotherapeute, online contacten, het bekijken van oude (zwart/wit) films, de wijn en zware medicijnen.

Het moment dat Anna zag hoe Jane Russell wordt neergestoken wordt door niemand geloofd, een enkeling twijfelt maar Anna is overtuigd, ze weet wat ze gezien heeft.

Meeslepende psychologische thriller van A.J. Finn, een boek waarin ik meegesleurd werd in het opmerkelijke leven van Anna Fox.

Claar van Lieshout 5 mei 2018

Meer recensies van Claar van Lieshout