Na alle lovende woorden vooraf had ik meer verwacht.

Claudia Stinne 02 mei 2024 Auteur
Dit boek werd me door meerdere mensen van harte aangeraden. Ik ging er dus in met redelijk hoge verwachtingen en die werden eerlijk gezegd niet waargemaakt. Zowel qua schrijfstijl als qua verhaal vond ik dit geen thriller die me bij zal blijven.

Dat de schrijvers van oorsprong uit de scenario wereld komen, kan je goed merken aan de snelle scènewisselingen, korte hoofdstukken en de beeldende vertelwijze.
Maar ik vond het vreemd en ongewenst dat er middenin scènes van perspectief wordt gewisseld. Bovendien zitten er naar mijn smaak (direct in het begin) te veel personages in het verhaal. Ik moest daar erg aan wennen en had niet de hele tijd helder wie wie ook alweer was.

Veel dingen vond ik tegen het 'clichématige' aanhangen. Al met al was het boek spannend genoeg om door te willen lezen en vond ik het plot ook wel verrassend. Er zit veel in qua thematiek en er gebeurt dus ook veel onderweg.
Wat ik jammer vond aan het einde is dat er op Baantjer-achtige wijze wordt teruggeblikt op de zaak en dat er nogmaals dingen worden uitgelegd die al lang helder waren.

Het is dat die mooie verrassing erin zat (die ik natuurlijk niet ga verklappen), anders zou ik dit boek slechts 2.5 sterren gegeven hebben. Nu zijn het er net aan 3.
Als ik een vervolgboek tegen kom, ga ik wel met deze serie verder, maar ik hoef niet direct door omdat ik van de personages ben gaan houden of zoiets.

Meer recensies van Claudia Stinne