Bevroren goud

Rank 200 Gelezen 802 Aan het lezen 33 Wil ik lezen 742 Favoriet 31 Recensies 15
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 7 Spots 7   Topics 0

Als aan het einde van een lange zomer de sneeuw wegsmelt in de bergen van Noord-Zweden, wordt het lichaam van een man gevonden die ongeveer twintig jaar daarvoor werd neergeschoten. De jonge rechercheur Olivia Rönning reist ernaartoe om de zaak te onderzoeken.
Op weg naar de vindplaats wordt hun helikopter verrast door een sneeuwstorm, en stort neer. Als Olivia bijkomt, ontdekt ze dat de piloot bij de crash is omgekomen en dat de noodradio is vernietigd. Ze kan geen contact maken met de buitenwereld. Ze verlaat het wrak en weet een nabijgelegen huisje te bereiken.
Maar Olivia blijkt niet de enige persoon op de berg die de waarheid probeert te achterhalen over de dode man.
Als haar gepensioneerde oud-collega Tom Stilton hoort van Olivia's verdwijning, verlaat hij halsoverkop zijn rustige bestaan in Thailand om haar te gaan zoeken.

Literaire thriller
Rönning & Stilton (6)
Corry van Bree
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
22 september 2020
22 september 2020

Kees de Bree Hebban Recensent

Een film op papier

door: Kees de Bree 1 like

Dat het Zweedse schrijversechtpaar Cilla (1961) en Rolf Börjlind (1943) grote bewonderaars zijn van hun iconische voorgangers Sjöwall en Wähloo hebben ze nooit onder stoelen en banken gestoken. Met name het maatschappijkritische karakter van hun verhalen en het feit dat zij politieambtenaren niet...

Reacties op: Bevroren goud