Fantastisch boek, vol avonturen en een respectvolle reprensentatie van de psychiatrie.

Cupcakeje 19 september 2021
In dit boek volgen wij Ties en zijn onzichtbare vriend Gozert. Zij beleven samen allerlei avonturen die Ties nogal in de problemen brengt. Op een dag vinden zijn ouders het genoeg, zij weten niet meer wat zij er mee kunnen doen en Ties moet naar een hoofdendokter, de dokter is van mening dat het beter zou zijn voor Ties om te verblijven bij Huize Hoopvol omdat zij hem daar beter kunnen helpen.

Daar leert Ties Luna kennen, een meisje die zijn leven zal veranderen. Dit is een verhaal over leren omgaan met je spychiatrische klachten, jezelf leren kennen en vriendschap.

Ik hoop dat het boek snel vertaald wordt in het engels, dit is een verhaal wat de hele wereld moet kunnen lezen ;) Niet alleen geschikt voor kinderen maar zeker ook voor volwassenen! Voor iedereen die een kijkje wilt nemen in de belevingswereld van iemand met psychoses. Dit boek deed mij denken aan mijn clienten met psychoses en ik kan niet genoeg benadrukken, hoe respectvol de representatie van de Psychiatrie is!

Meer recensies van Cupcakeje