Fred Astaire Singing in the Rain???

Cygnet 01 januari 2022
Ik vond het een ongemakkelijk boek en toen Igone zei dat ze Fred Astaire geweldig vond in Singing in the Rain, wist ik helemaal niet meer wat ik moest vinden. Weet ze her gewoon niet of heeft Langendijk het verkeerd overgenomen? Heel vreemd en daardoor een heel ongemakkelijk gevoel bij deze (zeer eenzijdige) biografie.
Ik vind het slim om Janzen en Rademakers aan het woord te laten. Daardoor komt er wat nuance, al is dit natuurlijk ook uit de De Jongh hoek.
Ongemakkelijk omdat ik echt denk dat het een heel bijzondere vrouw is maar ik denk ook dat er door de bubbel, het leven, de focus weinig echt zicht is op zichzelf in een grotere context.
De laatste bladzijden in het boek vatten het wel mooi samen... ik wil, ik wil, ik wil. En ja, je hebt ook alles gegeven maar de wereld is niet "ik wil".
Een warm, hartelijk, lief mens met een gekleurd en beperkt beeld van de wereld. Ik hoop dat de wereld verder open gaat voor Igone en dat ze daarvan kan leren en genieten. Dat zal haar nog leuker maken.

Meer recensies van Cygnet