Dit verhaal toont karakter!

Danielle Jongsma 10 oktober 2019
Gisteravond in begonnen en nu al uit! Het was moeilijk te stoppen! Heerlijk geschreven met de nodige humor, maar ook met een rauw randje van werkelijkheid en hiermee het besef dat zomaar op een dag je hele leven en van je dierbaren ondersteboven kan worden gehaald. Het is verbazingwekkend wat er allemaal mogelijk is in de gevangenis, terwijl de 'brave' burger die het niet breed heeft, dit allemaal zich niet kan permitteren. Maar als je het boek goed leest zie je ook dat het echt niet allemaal pracht en praal is, er schuilen ook genoeg gevaren in de gevangenis en het is natuurlijk al helemaal niet fijn als je van je belangrijkste recht beroofd wordt, namelijk je vrijheid.
Wat moet je dan doen? Juist ja, iedere dag, iedere minuut de juiste beslissing nemen om de dag heelhuids en toch goed door te komen. Dat vergt de nodige mensenkennis en discipline om je niet te laten meeslepen door de omgeving waarin je je bevindt en toch het maximale van de tijd te kunnen benutten dat je daar zit. En hierbij ook nog te werken aan je toekomst ondanks alle tegenslagen, petje af! Dat toont een ijzersterk karakter!
En dan het OM die denkt dat ze alles naar hun hand kunnen zetten en hier ook nog mee weg komen. Ongelooflijk! Ik ben blij dat je deze tijd goed bent doorkomen en hebt kunnen benutten Andries, het had zomaar anders kunnen aflopen. Ik ben zeer benieuwd naar deel 2 en die kip ga ik echt eens proberen!

There are some things you learn best in calm and some in storms...set your sail and use the winds of life to get to where you want to go...

Meer recensies van Danielle Jongsma