Recensie Idolaat

Dayen 16 september 2012
Weken heb ik uitgekeken naar Idolaat, het nieuwe boek van Jeffrey Deaver met Kathryn Dance in de hoofdrol. En het was niet voor niets. Idolaat is een erg spannende thriller over een zangeres, Kayleigh Towne, met een zeer gepassioneerde fan. Of is hij eerder een stalker? Als een van haar crewleden wordt vermoord, schakelt Kayleigh kinesisch expert Kathryn Dance in.
Idolaat is heel goed opgebouwd qua spanning. Het boek zet je constant op het verkeerde been. En als de dader dan aan het eind eindelijk gepakt lijkt te zijn, is er plotseling een verrassende wending, waardoor je als lezer op het puntje van je stoel zit totdat je het boek uit hebt. Het verhaal is ook goed uitgewerkt. Je komt veel over de zangeres en haar leven te weten en er zijn meerdere geheimen die je als lezer moet zien te ontrafelen. Daarnaast leefde ik ook weer helemaal mee met Kathryn Dance. Want ook het verhaal over haar privéleven dat al in de eerder verschenen boeken is begonnen, gaat hier weer verder. Een van de leukste dingen aan het boek vind ik tot slot de wereld die om het boek heen is gecreëerd. Achter in het boek staan de songteksten die in het verhaal een belangrijke rol spelen, aangezien de moordenaar steeds voordat er iemand wordt vermoord, over de telefoon een couplet van een van de liedjes laat horen. Het is leuk om deze rustig te kunnen doorlezen op aanwijzingen. Daarnaast is er ook een aantal liedjes echt opgenomen en te horen op http://jefferydeaverxomusic.com/index.php. Dit maakt dat het boek nog meer tot leven komt en dat maakt het boek anders dan de doorsneethriller.

Meer recensies van Dayen