Recensie Smaragd

Dayen 14 augustus 2011
Wat een betoverend boek! Ik heb het boek van de week in één ruk uitgelezen (een vooruitexemplaar van de uitgeverij) en achteraf dacht ik maar één ding: wanneer komt deel 2 uit? Het boek is spannend en mysterieus. Je moet het verhaal echt ‘ontrafelen’: waarom zijn Kate, Michael en Emma van hun ouders gescheiden, en is er een mogelijkheid dat ze hun ouders ooit weer terugzien? En wat heeft het boek dat de drie kinderen in het weeshuis in Cambridge Falls hebben gevonden, ermee te maken? Via dat boek komen ze in een andere wereld terecht waar een goudharige gravin en haar leger zielloze krijsers heersen. Per ongeluk blijft hun broertje Michael daar achter. Kate en Emma gaan daarom terug naar deze wereld om Michael te redden. Maar zal ze dat lukken?
Ook heel fijn is dat het boek erg goed geschreven is. Het zit vol vaart en alles wordt zo beschreven dat je het allemaal voor je ziet. Ik had het gevoel dat ik echt in de wereld was waar Kate, Michael en Emma zich bevonden en dat ik zelf deel uitmaakte van het verhaal. Kortom: Smaragd is echt een aanrader voor iedereen die van een spannend en avontuurlijk verhaal houdt!

Meer recensies van Dayen