Recensie Fallen 4 - Fallen in love

Dayen 29 mei 2012
De Fallen-serie van Lauren Kate gaat over de onmogelijke, bijzondere en eeuwige liefde tussen Daniël Grigori en Luce Price. In Fallen in love kunnen de lezers vier korte verhalen lezen over de belangrijkste personage uit deze serie: Miles en Shelby, Arriane, Roland en Luce en Daniël. De verhalen spelen zich allemaal af in het middeleeuwse Engeland en komen op het eind samen.
Een van de leuke dingen aan het boek is dat je meer te weten komt over de andere personages in de Fallen-serie. Hierdoor krijgt de serie meer diepgang, en hetzelfde geldt voor deze andere belangrijke personages. Je gaat als lezer anders tegen de verschillende personages aankijken. Ik weet zeker dat ik het volgende boek in de Fallen-serie, Extase, hierdoor heel anders ga lezen. Ik raad dan ook iedereen die de andere boeken uit de Fallen-serie heeft gelezen, aan om ook Fallen in love te lezen. Wat ik ook bijzonder vind aan het boek is dat ondanks dat in alle vier de verhalen de liefde centraal staat, het toch een heel afwisselend boek is. De verhalen zijn heel verschillend. Het ene verhaal is meer romantisch, zoals het verhaal van Miles en Shelby, het andere verhaal is meer aangrijpend en ontroerend, zoals het verhaal van Roland. Dit maakt het boek extra leuk om te lezen. Alle verhalen zijn ook op hun eigen manier heel mooi. Maar het verhaal dat op mij de meeste indruk heeft gemaakt, is toch wel het verhaal van Roland. Dat wat hij doet, kun je nu met recht ‘echte liefde’ noemen.

Meer recensies van Dayen