Recensie Nachtbeeld

Dayen 16 januari 2012
Spannend tot het eind

Nachtbeeld is een spannend boek over Jane, een van de mooiste en populairste meisjes van haar school. Ze wordt wakker in het ziekenhuis. Ze is na een feestje aangereden door een auto en ze is hierdoor zwaargewond geraakt. Jane kan zich echter niets meer herinneren van de avond. In het ziekenhuis krijgt ze rare telefoontjes. Jane vermoedt dat iemand haar wil vermoorden. Maar niemand gelooft haar. Wie wil de mooie Jane iets aandoen? Een onbekende, een van haar vrienden, of speelt het zich toch allemaal alleen af in Janes hoofd?

Ik vind Nachtbeeld een heel goed boek. Het laat zien wat populariteit voor invloed kan hebben op mensen. Je krijgt als lezer ook een goed beeld van de personages die in het boek voorkomen. Dit komt mede door de levendige, beschrijvende stijl die in het boek wordt gebruikt. Daarnaast is het een heel spannend verhaal, met een onverwachte ontknoping. Als lezer word je constant op het verkeerde been gezet. Je wordt heen en weer geslingerd tussen de verschillende potentiƫle daders, en een stemmetje in mijn achterhoofd bleef zich ook constant afvragen of het zich niet toch allemaal alleen in Janes hoofd afspeelde. Niet veel Young Adult-boeken zijn echt spannend, maar Nachtbeeld is dat wel. En dat is een welkome afwisseling van alle Young Adult-boeken die enkel draaien om twee verliefde mensen.

Meer recensies van Dayen