Het geluksexperiment - is geluk een keuze?

DebbieJ86 16 november 2023
De eerste paar hoofdstukken moest ik even inkomen. Ik denk omdat je echt vanuit Isadora leest; door de ik-vorm en door het inkijkje in haar gedachten. Dat was even wennen, maar als je de hoofdstukken doorleest is dat ook wel de vorm die het beste bij het verhaal past. En vanaf dan werd het een fijne feelgood! Hoe meer ik de gedachten van Isa mocht lezen, hoe beter ik haar leerde kennen en begreep waarom ze een muurtje om zich heen heeft gebouwd; haar verleden vol vervelende herinneringen.

Op meerdere momenten had ik Isa graag even willen knuffelen, omdat ze zo'n verkeerd beeld van zichzelf heeft en niet geloofd dat gelukmvoor haar is weggelegd. Heerlijk om te lezen hoe ze door ontmoetingen met Marty (zo lief!), haar buurvrouw Darby (zo grappig) en diens dochter Delilah (zo stoer!) zichzelf steeds een beetje meer durft open te stellen. En dan is daar nog de knappe professor Cal, voor wie ze gevoelens krijgt die haar ook heel erg afschrikken.

De stappen in het onderzoek die ze onderneemt zijn erg leuk en zowel groot als klein in de uitvoering. Grappig hoe ik dan zelf ook wel ging nadenken of mij een bepaalde stap gelukt brengt (zoals vaker lachen en regelmatig sporten)

Kortom: een fijne, lieve feelgood boordevol grappige en serieuze momenten en kleurrijke personages!

Meer recensies van DebbieJ86