Weer even eilandbewoner!

DebbieJ86 17 november 2023
Hoewel ik me de cliffhanger van deel 1 nog goed kon herinneren, was de rest van het verhaal wat weggezakt. Dus het kostte me een aantal hoofdstukken voor ik er weer in zat. Maar hoe fijn om weer terug te zijn op het eiland St. Kilda. Dit deel speelt zich (deels) af voor het verhaal van deel 1; dus bleef die cliffhanger lekker hangen…

Het verhaal van Mhairi is vol drama. Waar ze op het eerste gezicht stil en bedachtzaam overkomt, verandert dat gedurende het verhaal. Karen Swan neemt echt de tijd genomen om een beeldende omschrijving neer te zetten. Ik vind dat echt heerlijk; alsof ik zelf ook op het eiland aanwezig ben. Maar maakt dit boek wel minder 'snel', dan andere verhalen van haar.

Naar het einde toe wordt het echt spannend en zijn er de nodige losse eindjes. Of deel 3 alle antwoorden heeft? Ik hoop het; al komt die helaas pas in het najaar van 2024 uit!

Meer recensies van DebbieJ86