Lezersrecensie
Een geniaal geschenk
In ‘Rekenen voor je leven’ krijgen de leerlingen van groep 7 een unieke kans. De helft van het rekenboek verdwijnt op voorwaarde dat er wekelijks een moeilijke rekenvraag verschijnt. Kunnen de 22 leerlingen een nuttige vraag verzinnen, eentje uit het leven gegrepen?
Onze lezertjes Jack (9) en Louic (8) rekenen enorm graag. Sudoku’s lossen ze met plezier op. Maar na het genietend lezen van dit boeiende boek hebben ze een geniaal naslagwerk om af en toe ‘een slag te slaan’ in het dagelijkse leven.
Een coole cover en een toffe titel lokken ons! Tijdens het lezen zorgen stripfragmenten en aantrekkelijke illustraties van Floor de Goede voor een schitterende sfeer. De verrassende verhalen van Edward van de Vendel en de correcte kennis van Ionica Smeets bereiken vlot de broers!
Hun favoriete vragen zijn ‘hoe win ik alle spelletjes’ (vraag 1), ‘hoe maak ik een toetje voor 7 personen’ (vraag 3), ‘hoeveel dagen is het lopen naar de maan - mocht er een brug zijn’ (vraag 4), ‘hoe win je bij een penalty’ (vraag 5) en ‘hoe goochel je met cijfers’ (vraag 17). Ah, mocht ik het vak wiskunde geven, dan verwerkte ik dit zeker in mijn lessen. Voor mezelf voeg ik deze eraan toe: ‘Waarom kies ik in de supermarkt altijd de laatste rij? Hoe kies ik de snelste?’ (Vraag 18)
Dit briljante boek spreekt ons enorm aan en lijkt een geniaal geschenk.
Onze lezertjes Jack (9) en Louic (8) rekenen enorm graag. Sudoku’s lossen ze met plezier op. Maar na het genietend lezen van dit boeiende boek hebben ze een geniaal naslagwerk om af en toe ‘een slag te slaan’ in het dagelijkse leven.
Een coole cover en een toffe titel lokken ons! Tijdens het lezen zorgen stripfragmenten en aantrekkelijke illustraties van Floor de Goede voor een schitterende sfeer. De verrassende verhalen van Edward van de Vendel en de correcte kennis van Ionica Smeets bereiken vlot de broers!
Hun favoriete vragen zijn ‘hoe win ik alle spelletjes’ (vraag 1), ‘hoe maak ik een toetje voor 7 personen’ (vraag 3), ‘hoeveel dagen is het lopen naar de maan - mocht er een brug zijn’ (vraag 4), ‘hoe win je bij een penalty’ (vraag 5) en ‘hoe goochel je met cijfers’ (vraag 17). Ah, mocht ik het vak wiskunde geven, dan verwerkte ik dit zeker in mijn lessen. Voor mezelf voeg ik deze eraan toe: ‘Waarom kies ik in de supermarkt altijd de laatste rij? Hoe kies ik de snelste?’ (Vraag 18)
Dit briljante boek spreekt ons enorm aan en lijkt een geniaal geschenk.
1
Reageer op deze recensie
