Prachtig, rustgevend, inspirerend

Demi Stein 11 januari 2021
Eventjes geleden vroeg ik aan Judith van @biebmiepje of zij nog tips had voor zelfhulp- / pshygologische boeken. Daar kwam onder andere deze in voor.

Gezien ik nog een boekenbon had liggen heb ik hem besteld en werd deze door de lokale boekhandel met de fiets op 31 december afgeleverd.

1 januari las ik dit boek uit en had ik dus al direct mijn eerste vijf sterren boek van 2021 te pakken! Hieronder lees je waarom ik dit boek vijf sterren geef.

Haemin Sunim is een boeddhistische monnik en schrijft in dit boek over verschillende levenskwesties. Hierbij kun je denken aan liefde, vriendschap, werk, doelen en spiritualiteit.

Bij deze verschillende levenskwesties schrijft Haemin over eigen ervaringen, zijn inzichten hierover en welke adviezen hij heeft, zodat men met deze levenskwesties rustpunten kan vinden. Je vind er ook veel inspirerende en mooie quotes / teksten in. Daarnaast kom je meerdere illustraties tegen en krijg je de tijd om na te denken over wat je gelezen hebt.

Haemin Sunim raadt in het begin van het boek aan om het niet in zijn geheel te gaan lezen, maar eerst rustig na te denken over wat je gelezen hebt. Ik vond zijn fijne schrijfstijl en inzichten echter zo interessant, dat ik het boek wél in één keer uitgelezen heb. Echter is het een boek die ik regelmatig zal oppakken. Om even rust te vinden, de prachtige illustraties te bekijken en nog eens zijn adviezen te lezen.

Zoals ik al verklapt heb is dit voor mij echt een vijf sterren boek. Het is hele interessante informatie, maar deze informatie wordt op zo'n prachtige manier weergegeven, dat het helemaal geen langdradige of saaie theorie is. De illustraties in het boek zijn eveneens prachtig en passen ook perfect bij het gevoel dat dit boek je geeft.

Dit boek is heerlijk om vast te houden, door heen te bladeren en om serieuze adviezen uit te halen. Ik raad dit boek dan ook zeker bij iedereen aan die graag wat meer zelfhulp / spirituele boeken willen lezen, hier krijg je namelijk zeker geen spijt van.

Meer recensies van Demi Stein