Boeiend maar verontrustend

Demi Stein 09 juni 2021
In dit boek lezen we vanuit Kayleigh. Kayleigh solliciteert naar een baan als content moderator nadat ze in financiële problemen raakt. Haar taak hier zal zijn om filmpjes en foto's te beoordelen. Zij moet bepalen welke berichten door komen, of welke te aanstootgevend zijn.

Dit werk is zwaar, want de raarste en bizarste dingen komt ze tegen. De richtlijnen zijn daarnaast ook nog eens onvolgbaar, waardoor het werk alleen maar moeilijker wordt. Toch heeft ze het gevoel dat ze op haar plek zit en krijgt ze een goede band met haar collega's. Uiteindelijk krijgt ze een relatie met één van haar collega's en kan het leven alleen nog maar positiever worden. Of is dat toch niet zo?

De schrijfstijl van Hanna trok mij direct in het verhaal. Ik vind het enorm intrigerend en het verhaal is daarnaast erg interessant en boeiend. Twee goede factoren om door een boek heen te vliegen.

Het verhaal zelf is echter ook verontrustend. Op social media wordt alles geplaatst, maar wij, de normale mens, zien natuurlijk alleen de 'normale' dingen, en dan vind ik dat er soms al aanstootgevende berichten voorbij komen. Het idee dat er mensen zijn die keuren wat aanstootgevend is en wat niet, het idee dat deze mensen de meest bizarre dingen tegenkomen, vind ik toch wel erg eng. Het idee dat er mensen zijn die bewust aanstootgevende zaken willen plaatsen is verontrustend.

Hierdoor werd ik meegesleept in dit verhaal. Daarnaast is de relatie tussen Kayleigh en Sigrid erg interessant, want hoe gaan ze er samen mee om dat ze op werk verschrikkelijke dingen zien? De opbouw hiervan en de weg naar het einde toe is erg goed gedaan.

Ik heb met veel interesse en plezier dit boekenweekgeschenk gelezen. Zeker een aanrader omdat het enorm boeiend is en lekker kort, dus in een avondje tijd is dit prima te doen.

Meer recensies van Demi Stein