Leugens, geheimen, verraad

Demi Stein 23 november 2021
Samenvatting:
Juliette is ontvoerd. Ze bevind zich ergens op een basis van sector 45, maar wat er precies gaande is, weet ze nog niet. Ze is eenzaam en probeert in haar isolatie haar herinneringen, die haar helemaal in de war maken, op een rijtje te krijgen.

Warner blijkt veel meer over haar familie te weten dan hij verteld heeft. Dit heeft haar hart gebroken. Ze wordt gek van de eenzaamheid en martelingen. Ze wilt ontsnappen maar in eerste instantie lukt dit niet. Tot een zeer onverwachte bondgenoot haar hierbij weet te helpen...

Hulp uit zeer onverwachte hoek
Wat even wennen is in dit deel, is dat het verteld wordt, niet alleen vanuit Juliette, maar ook vanuit Warner en Kenji. Tot dusver hadden we alleen dat het tijdens een novelle verteld werd door een ander personage, maar nu ook in "Weersta me". Overigens niks negatiefs op aan te merken, het was in dit geval juist interessant om het vanuit hun alle drie te lezen.

We beginnen in dit deel weer bij de aanslag op het congres en gaan vanuit daar verder. Vanuit Juliette en Warner lees je met name hun herinneringen aan vroeger en hoe ze dit allemaal op een rijtje proberen te zetten, wat enorm interessant is. Juliette wist maar weinig van haar verleden, deze herinneringen geven weer een heel ander beeld van haar leven weer. De grootste schok hierin is dat Juliette niet Juliette is, maar... Ella. Deze verandering is weer zo enorm groot, maar Tahereh Mafi weet het perfect te beschrijven en is voor mij echt een koningin wat betreft plottwists.

Vanuit Kenji lezen we in dit deel met name over zijn vechtlust, over het plannen van de redding van Juliette/ Ella en wie hier nog meer bij betrokken raakt.

Zoals je hierboven eigenlijk al wel kunt zien, is het dus een boek waar weer lekker veel in gebeurd. Het was dan ook een rollercoaster aan emoties en ik liep van verbazing in verbazing. Tahereh Mafi is en blijft nog steeds één van mijn favoriete auteurs.

Meer recensies van Demi Stein