Origineel verhaal

Desirée 09 juni 2023
Bij de geboorte van Cato overlijdt haar moeder. Haar vader is sinds het overlijden afwezig en hij is er niet voor Cato.

Op de piano ontdekt Cato een visitekaartje van een verlaten bioscoop die weer open zou zijn. Ze gaat de volgende dag naar de bioscoop toe, daar ontmoet ze mevrouw Kano. Cato komt er achter dat er geen gewone films draaien op het scherm, maar dat je terug kunt gaan naar je herinneringen. Ze komt in een wonderenwereld terecht en de vraag is of ze terug in de tijd durft te gaan om haar moeder te ontmoeten.

Wat een mooi, liefdevol, verfrissend en origineel verhaal.

Dit boek is de winnaar van de Gouden Griffel 2022. Ik had al veel goeds gehoord over dit boek, dus ik moest het wel gaan lezen.

Het boek was moeilijk weg te leggen, ik was nieuwsgierig hoe het verder zou gaan. Dus heb het verhaal in twee dagen uitgelezen.

Het hoofdpersonage is Cato en je sluit haar meteen in je hart, wat een geweldige meid. De dingen die in het boek gebeuren, kunnen niet werkelijk, maar tijdens het lezen ben je ervan overtuigd dat het de realiteit is.

Het slot was mooi en ontroerend, echt voortreffelijk goed!

De omslag en de titel passen beiden goed bij het verhaal en zien er erg uitnodigend uit.

Meer recensies van Desirée