Recensie Iene Miene Mutte - M.J. ARLIDGE

dextersantoss 15 november 2019
Viel het boek dat je werd aangeraden in de smaak?:
- Het boek zelf is wel een leuk en spannend boek maar in het begin vond ik het te langdradig en het kon voor mij ietsje sneller gaan. Het is zeker wel een boek dat mij een goeie ervaring heeft.

Klopte de beschrijving die de boekentipper je gaf?:
Ja zeker, ik zocht een triller boek met een interessant verhaal.

Wat vond je er (niet) goed aan?:
- Wat ik goed vond is de manier hoe de schrijver het verhaal spannender maakt en je wordt steeds meer nieuwsgierig. Dit zorgt voor een unieke en spannende leeservaring.

Geef een aantal voorbeelden om je argumenten te versterken:
In het begin weet je niet echt wat er gebeurd. Je springt direct in het verhaal in en het begint met een moment dat een beetje later in het verhaal gebeurd. Waardoor je nieuwsgierig wordt.

Je leert een in het begin personages kennen zoals Sam en Amy. Ze zijn vastgebonden in een duikbad. In het duikbad is er een gsm en Amy neemt het gsm op en “iemand” praat en zegt “Hallo Amy” en je wilt natuurlijk weten wie dit is.

Later realiseer je je dat er meerdere verhalen zijn en meerdere gebeurtenissen. Je bent dan zo gefocust in de verhalen en je wilt achterkomen wie deze moorden doen en je speelt dan zelf soort van detective doordat je door te lezen zoekt voor een antwoord. Dit heeft je een ervaring alsof je zelf een rol in het verhaal bent.

Blijft je leessmaak dezelfde of moet je die nog aanpassen op basis van het gelezen boek? Leg kort uit waarom en hoe dit er dan zou uitzien:
- Mijn leessmaak blijft zeker hetzelfde, want ik hou echt van spannende verhalen die je een nieuwsgierig gevoel heeft waardoor je meer wilt weten en verder wilt lezen en dit boek heeft zeker al die factoren.