Prachtig maar toch...

Didi712 26 juli 2020
Wat een prachtig boek van een van mijn favoriete schrijfsters Jojo Moyes. Hoewel ik haar schrijfstijl op geen enkele wijze herken in dit boek is Sterrengever een diepgaand verhaal waar veel onderwerpen en taboe’s onder de loep worden genomen. De verschillen tussen rijk en arm, man/vrouw maar ook blank/zwart onderwerpen die nu nog steeds actueel zijn maar in de jaren ‘ 30 soms voor bizarre omstandigheden zorgden. Mooi verwoord door mee te leven met de 5 of eigenlijk 6 vrouwen van de rijdende bibliotheek. Bij vlagen zo boeiend en emotioneel dat je het nauwelijks weg kan leggen.
Maar toch... is dit niet het hele boek het geval jammer genoeg. Soms kabbelt het wat voort zonder de diepgang te zoeken. En dan het einde, 6 verhaal lijnen zorgvuldig opgebouwd in het boek worden in totaal 2 blz afgewerkt, wat me verbaasd achterliet, huh klaar? Echt? Het laat mij enigszins gefrustreerd achter dit had zoveel mooier gekund en dat had ik ook zeker verwacht van deze schrijfster. Hmmm

Meer recensies van Didi712