Deadline en de klok tikt onverbiddelijk door...

Dini van Heumen 19 augustus 2019
Deadline en de klok tikt onverbiddelijk door...

Elk jaar organiseert uitgeverij LetterRijn een schrijfwedstrijd en de beste verhalen worden dan gebundeld in een boek.
De deelnemers krijgen een thema dat centraal moet staan in hun verhaal.
Dit jaar( november 2018) was het thema een deadline.
De hoofdpersoon heeft nog exact één etmaal om het noodlot af te wenden.
Deadline bevat 21 verhalen van Vlaamse en Nederlandse auteurs.
Een uitgelezen kans om eens kennis te maken met sommige auteurs waar je nog niets van gelezen hebt.
Ondanks dat het thema hetzelfde was in alle verhalen zijn ze toch heel verschillend.
Allemaal het lezen meer dan waard.
Een fijn boek om mee te nemen wanneer je bijvoorbeeld ergens moet wachten, zodat je nog even een verhaal kan lezen.
Zo dacht ik ook toen ik voor controle naar het ziekenhuis in de wachtkamer moest wachten.
Ik was verdiept in een spannend verhaal over een neurochirurg met snode plannen toen mijn neuroloog mij naar binnen riep.
Hij vond het ook wel grappig toen ik over het verhaal vertelde dat ik net aan het lezen was.

Dit jaar(2019) is er een nieuwe schrijfwedstrijd en het thema is dit keer dood door onschuld.
Op 17 november wordt deze nieuwe verhalenbundel feestelijk gepresenteerd.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe bundel en ga deze zeker lezen.

Meer recensies van Dini van Heumen