De echte waarheid zit verborgen in het midden.

Dini van Heumen 08 november 2020
Sandra J. Paul is een Nederlandstalige auteur, geboren en getogen in België, ondernemer en creatieve bezige bij. Ze schrijft in zeer uiteenlopende genres en voor verschillende leeftijden, telkens met een paranormaal tintje als rode draad in haar werk. Ze is auteur van de Young Adult Eilanden-reeks en de thrillers Azerty, Moordspel en Kwijt.
Ook haar jeugdthrillers De Duistere School en het vervolg Het verlaten huis zijn een groot succes. Delen 3 en 4, De Vergeten Tuin en Het Verdwenen Dorp komen in 2021 uit.
Ze schrijft en publiceert ook onder de naam Joanne Carlton de boeken Hartslag, Stof en Hell City.

Twee vrienden.
Een bruid die sterft.
Twee versies.
Een onbetrouwbare verteller.
Wie geloof jij?

Sandra J. Paul laat je zelf kiezen welke versie je het eerst leest. Geloof je Nathan, die beweert dat zijn beste vriend een moord heeft gepleegd? Of ga je voor Elias, die bij hoog en bij laag zweert dat zijn bruid gevallen is? Kies zelf. De echte waarheid zit verborgen in het midden.

Elias, een succesvolle advocaat, trouwt met de Amerikaanse Natalie.
Zijn beste vriend en neef Nathan, een fotograaf, is zijn getuige.
Na de plechtigheid wil Natalie nog wat mooie foto’s nemen boven op de top van de Blue Mountain.
Ondanks de aangekondigde storm en veel bezwaren van iedereen krijgt Natalie haar zin en vertrekt het trio Elias, Natalie en Nathan naar de top.
Daar gaat het verschrikkelijk mis, Natalie valt van de berg.
Was het wel een ongeluk of was er opzet in het spel?

Een schitterende cover en een heerlijk dik boek is de eerste indruk van Mijn waarheid.
En wat een mooie lay-out weer door de foto van de berg te plaatsen bij elk hoofdstuk dat op The Blue Mountain afspeelt in het heden.
Heel apart dat het een omkeerboek is, dat er aan allebei de kanten precies hetzelfde uitziet, twee versies/ kanten van hetzelfde verhaal vertelt door 2 neven die ook nog eens goede vrienden zijn en dat de auteur jou laat kiezen met welke waarheid je begint met lezen.
En dat viel niet eens mee om te kiezen maar ik besloot als eerste de versie van Nathan te gaan lezen.
Nathan is ook mijn favoriete personage achteraf vergeleken bij Elias en Natalie.
Sandra J. Paul beschrijft alles zo enorm goed dat ik mij op de Blue Mountain waande.
Na allebei de versies gelezen te hebben en je vliegt wekelijk door het boek door de vlotte schrijfstijl van de auteur werd het tijd voor de echte waarheid.
Daar wordt de lezer nog verrast door een plottwist.
Al met al een heerlijk en apart boek waarvan de personages je bijna niet meer loslaten na het lezen van dit boek.
De verdienste van de auteur dus.
Voor dit geweldige pareltje dat Sandra J. Paul geschreven heeft geef ik dan ook de volle 5*

Meer recensies van Dini van Heumen