Het beste deel van deze reeks en het wachten ook waard

Dini van Heumen 28 maart 2023
Melissa Skaye (1972) is auteur van de VT-thrillerreeks: Virtuele tango, Verboden tranen, Verleden tijd, Verminkte toekomst, Verknipte tegenstander, Verzwegen trauma en Verborgen tralies is het zevende deel met rechercheurs Sanne Philips, Luca Borra. Ook is zij auteur van de thriller In onschuld en van de fantasyreeks Jeremy Jago. Samen met J. Sharpe schreef zij de thriller Meedogenloos. Ze heeft in diverse bundels korte thrillerverhalen gepubliceerd. Melissa woont met haar man in Hoorn. Samen hebben zij een zoon en een dochter.

Aisha Vermeulen, de vriendin van rechercheur Luca Borra verdwijnt op 15 november 2017.
Ondanks alle inspanningen van de recherche, zijn collega Sanne Philips en paragnost Wil de Jager blijft ze onvindbaar.
Luca raakt in een zware depressie, verwaarloost zichzelf, en er is niemand die nog tot hem door kan dringen.
De kinderen van Aisha blijven, ondanks dat zij ontroostbaar zijn, de moed niet opgeven en verwijten Luca zijn lusteloosheid en gebrek aan vechtlust om hun moeder nog te vinden.
Het contact is daardoor nog minimaal tussen Luca en de kinderen van Aisha.
Dan verdwijnt na vier jaar Franka Catini, een goede vriendin van Sanne.
Sanne probeert Luca bij de zaak te betrekken.
Uiteindelijk lukt het om Luca weer te prikkelen en hoewel het in het begin nog moeizaam gaat hervat Luca zijn speuractiviteiten.

De lezer heeft lang moeten wachten op het volgende deel uit de VT-reeks met Luca Borra en Sanne Philips.
Maar al vanaf het begin weet Melissa Skaye de lezer weer mee te slepen in een nieuw avontuur met het vertrouwde rechercheursduo.
We volgen de gebeurtenissen uit 2017 tot het heden in 2022 zodat het langzamerhand duidelijk wordt wat er met Aisha is gebeurd in die afgelopen jaren.
Door de vlotte schrijfstijl en de korte hoofdstukken leest het weer als een trein.
'Verborgen tralies' bevat minder geweld dan de voorgaande delen, maar mede ook door de uitstekende uitgewerkte personages, is het een psychologisch pareltje geworden.
Vaak heeft een thriller niet meer nodig ook.
Een verhaal dat onder je huid gaat zitten en door de plotwendingen blijft het boeien.
Melissa Skaye maakt het zichzelf niet makkelijk, maar ook dit keer is het weer gelukt om een perfecte titel te verzinnen van twee woorden die met een V en een T beginnen, 'Verborgen tralies’ met lezen wordt dat ook duidelijk.
Na deel 6, 'Verzwegen Trauma' dacht ik dat de reeks misschien afgerond was, maar gelukkig volgde deel 7, 'Verborgen tralies'nog.
Voor mij persoonlijk het beste deel van deze reeks en het wachten ook waard.
Hopelijk laat Melissa Skaye mij en andere fans van het duo Luca & Sanne nu niet meer zolang wachten.
Kom maar op met deel 8.
Ik waardeer het dan ook met 5*

Met dank aan uitgeverij LetterRijn voor het verstrekken van het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Dini van Heumen