Duitsternis over Eitclea (3 sterren)

Dvl3107 29 april 2024
In het boek ga je met de leerling-magiër Gydeon en zijn beste vrienden Bras en Enelle op reis. Het leven in Eticlea wordt ruw verstoord als er geruchten rond gaan over de komst van een vuurdemon.

Duisternis over Eticlea is een toegankelijk fantasyboek. Het is in een fijne schrijfstijl geschreven. Katie Vance weet de spanning goed op te bouwen en heeft een fijne balans tussen nieuwe informatie en actie in het verhaal aangebracht. Toch vind ik op sommige punten het verhaal iets te traag gaan en te lang doorkabbelen. Je leer de hoofdpersonen hierdoor echter wel goed kennen. De fijne schrijfstijl heeft er wel voor gezorgd dat ik getriggerd bleef om door te lezen en daar heb ik absoluut geen spijt van!

De magische wereld vind ik goed bedacht Het is leuk om te lezen dat er dingen voorkomen in het verhaal, zoals wendes, die nog niet eerder zijn voorgekomen in fantasyboeken.

In het begin kreeg ik beetje het gevoel van Merlijn de tovenaar, maar verder in het verhaal merk je dat het totaal een andere kant op gaat en dat heeft mij positief verrast. Gelukkig wist Katie op het juiste moment actie in het verhaal te brengen door iets compleet nieuws in het verhaal te brengen.

Ik vond het een erg leuk boek om te lezen en kijk uit naar deel 2.