Romantische novelle

dylana 29 mei 2023
Nadat ik al een paar keer een positieve recensie voorbij heb zien komen over Alle wegen leiden naar Rome (en naar jou) werd ik ook nieuwsgierig naar dit verhaal. En het viel niet tegen. Een heerlijk tussendoortje voor de tweede Pinksterdag.

Carlijn heeft haar hele leven alles volgens de regels en binnen de lijntjes gedaan. Als kind wist ze al hoe ze de rest van haar leven wilde uitstippelen en daar is ze nooit van afgeweken… Totdat ze op een cruciaal moment een enorme paniekaanval krijgt en het roer omgooit. Ze boekt een ticket naar Rome om uit te zoeken wat ze dan wél wil.
Als ze op haar eerste dag in de stad Luca tegenkomt, een Instagram-fotograaf die aanbiedt haar gids te zijn, vindt ze dat helemaal niet gek klinken: als je dan toch in Rome bent, dan kun je het maar beter goed doen… en veel beter dan een knappe, spontane Romein wordt het niet, toch? Waar Carlijn alleen niet op had gerekend, is dat ze meer tijd met elkaar doorbrengen dan verwacht. En dat ze voor meer dan alleen de charme van de stad zou kunnen vallen…

De novelle heeft korte hoofdstukken en leest daardoor makkelijk weg. Ieder hoofdstuk begint met een stuk uit de groepsapp van de 3 zussen. Dit geeft een speelse manier van lezen. De stad Rome is een heerlijke plek om verliefd te worden op al het moois dat daar te vinden is.
Ik geef het boek 4 sterren.

Meer recensies van dylana