Ontroerend

Eefje 07 mei 2024
Victoria Nash groeit op in Iola, Colorado. Ze is een tiener in de jaren 40 en kent enkel het leven op de perzikboomgaard. Daar neemt ze al vanaf jonge leeftijd de rol in het huishouden over, na het tragische verlies van haar moeder.
Op een dag ontmoet ze een onbekende jonge man op straat. Dit is dan ook de start van heel wat verandering in haar leven die we vooral via haar ogen jarenlang kunnen volgen.

Het verhaal laat je een wereld van liefde en acceptatie zien, maar ook de mindere kanten zoals racisme, vooroordelen, wreedheden en tragedie.
Het duurde eventjes voor ik in het verhaal zat, want ik had het gevoel dat het een beetje traag op gang kwam. Naarmate ik verder las begon ik alles wat meer te omarmen.
Een aangename schrijfstijl om te lezen, waarin woord voor woord alles heel mooi ingekaderd werd. De manier waarop de omgeving, de personages en de beslissingen worden verwoord gaven mij een heel prachtig beeld van de setting waarin het zich allemaal afspeelt en het levensverhaal zelf.
Het is een ontroerend en prachtig boek.

Meer recensies van Eefje