Verfrissend

Eefje 13 april 2024
The Golden Rose Of Valenul is het eerste romantasy boek van schrijfster Enna Hawthorn. Het is meteen ook de start van de reeks “The Dhemon Wars”.

In dit boek ontmoet je Ariadne Harlow en Azriel Tenebra. Zij is ‘The Golden Rose’ en hij de bewaker. Je volgt hen doorheen verschillende gebeurtenissen en zodoende maak je kennis met een soort van ‘Bridgerton’-wereld, maar dan met vampieren, demons, fae, … Het is dus een leuke setting waarin het verhaal zich afspeelt en bovendien bevat het ook wat spanning en romantiek.

Het verhaal zelf wordt in derde persoon geschreven en wisselt tussen een aantal personages heen. Dit laatste vond ik soms wat verwarrend, dus je moet je aandacht er wel wat bijhouden. Echter bracht het op deze manier wel een groter perspectief over de wereld waarin het zich allemaal afspeelt. Dus dit vind ik eigenlijk wel positief.
In het begin vond ik het iets te traag op gang komen, maar naarmate ik verder las werd ik steeds meer benieuwd.

Het is een voorzichtig begin van deze reeks, maar je merkt wel op dat er nog zoveel te ontdekken en gebeuren valt. Mijn nieuwsgierigheid werd al zeker aangewakkerd en ik ben dus benieuwd naar het volgende boek!

Meer recensies van Eefje