Ontroerend

Eefje 27 april 2024
Het verhaal speelt zich af in de jaren 80. Austin is amper 13 jaar wanneer ze de zorg over haar broertjes en zusje op zich krijgt. Ze zet zich in om de familie te beschermen en om alle problemen zo goed mogelijk te verbergen van de inwoners in Magnolia. Dan komt Vance in haar leven, de zoon van een rijke familie in de gemeenschap, en zien we de worstelingen waarmee ze te maken heeft en hoe het haar helpt om haar eigen weg in het leven te vinden.

Een ontroerend verhaal dat mentale problemen, rouw en verdriet centraal stelt gevolgd door de lange weg tot genezing. Het is een zwaar onderwerp, maar leest heel vlot door de soepele schrijfstijl die gehanteerd wordt. Het geloof werd ook duidelijk in beeld gebracht, maar in dit verhaal was dit totaal niet storend. De verschillende karakters werden elk afzonderlijk heel goed tot leven gebracht. Ik omarmde ze allemaal, vooral Austin. De kracht en het doorzettingsvermogen die ik dankzij haar verhaallijn te zien kreeg is iets om over na te denken. Ook de andere karakters gaven inzichten over hoe er met deze problematiek omgegaan wordt. Het is een hartverwarmend verhaal waarin ik helemaal meegezogen werd. Dit boek zal mij nog een tijdje bijblijven.

Meer recensies van Eefje