Ik pleit voor Leo ;)

De jonge, ambitieuze advocate Janna heeft er alles over om die felbegeerde promotie binnen te slepen, maar een uit de hand gelopen vrijdagmiddagborrel gooit roet in het eten. Ze drinkt nét even iets te veel, verliest Zeer Belangrijke Documenten over haar aanstaande zaak, en tot overmaat van ramp deponeert ze haar maaginhoud over de gaatjesschoenen van een onbekende man.

Janna krijgt nog één kans om indruk op haar baas te maken: de vechtscheiding tussen twee BN’ers waar heel Nederland van smult. Ze zet alles op alles om de rechtszaak voor haar Gooise cliente en haar monsterlijke tweeling te winnen. Maar dan herkent ze de uitermate charmante advocaat van de tegenpartij: de man met de gaatjesschoenen....

“De kokerrok zit zo strak om haar dijen gespannen dat ik me afvraag hoe ze überhaupt die lift uit is gekomen. Het zou me niets verbazen als ze haar er met een steekwagentje in hebben moeten rijden.”

Lisette Jonkman zegt: Hilarisch! Oncharmant knor-lachen gegarandeerd. En ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. In de eerste paar hoofdstukken zat ik al hardop te lachen. Dan kan het niet meer misgaan, toch?

Al vanaf het begin voelde ik me verbonden met Janna. Want ik ben ook wel eens dronken geweest en heb dingen gedaan die ik daarna ben “vergeten”. En daarbij iedereen droomt toch van een Leo?
Janna’s Gooise cliente doet me zelfs denken aan Miranda van “De duivel draagt prada”.

“Vergeleken met dit huis is mijn appartement in hartje Amsterdam een bezemkast. En dan ook nog eens eentje waar de bezem steeds uitvalt als je hem openmaakt.”

De belangrijkste ingrediënten voor een fijne feelgood zijn voor mij humor, mooie mannen en een flinke dosis drama. Dit boek heeft het allemaal. Hij is erg luchtig geschreven, daardoor heb je hem snel uit...

Dus op zoek naar het perfecte feelgood boek van deze zomer? Kies deze! Zet de flessen (alcoholvrije) wijn maar alvast koud en neem gelijk een bak chips/popcorn mee. En geniet!

“Dit moet een grap zijn. Een bijzonder slechte grap. Ergens moet iemand met een verborgen camera zitten die dacht: leuk, dan halen we die kerel erbij waar ze overheen heeft gekotst en dan zetten we ze samen met twee kibbelende BN’ers tegenover elkaar. Prachttelevisie.”

Meer recensies van Eline Wilde-Noijen