Een toppertje!

elinevandm 20 februari 2024
Ijsbreker is een TikTok trend waar je niet omheen kan en ik snap nu ook waarom er zoveel posts voorbijkomen op Instagram met de cover van dit boek. De cover en de aantrekkelijke flaptekst deden me overstag gaan en de thrillerboeken die ik graag wou lezen, vlogen voor eventjes opzij. Ijsbreker stal mijn hartje en ik was al meteen verkocht aan dit leuke feelgoodverhaal! Een echt enemies-to-lovers verhaal, waar ik dol op ben!

In dit boek make we kennis met ijshockeyer Nathan en kunstrijder Anastasia en hoe ze gedwongen worden om een ijsbaan te delen. Je merkt al snel de spanning tussen beiden en voelt aan dat er meer speelt. Anastasia leek me in het begin een ietwat vreemd personage met haar bindingsangst en door haar open relatie met Ryan. Maar al snel snap je haar wel beter en leer je haar veel beter kennen. Nathan lijkt een echt playboy te zijn, maar als hij samen met Anastasia is, is hij zo lief en behulpzaam. Wie wil dat nu niet? Kortom, twee fijne hoofdpersonages. Anastasia en Nathan vertellen elk vanuit hun standpunt hoe ze op de zaken kijken en hebben afwisselend een hoofdstuk in het boek. Een fijne ervaring want zo weet je steeds hoe beiden reageren op bepaalde situaties en leer je ze allebei even goed kennen.

Het boek heeft een redelijke lengte en telt maar liefst 460 bladzijden, maar ik had het op 4 dagen uit en heb er vaak non stop in zitten lezen. Het leest supervlot en de afwisseling met tekstberichtjes is ook heel fijn! Kortom, ijsbreker is een superboek! Eentje om te onthouden van 2024 en zeker een favorietje van mij! Ik hoop dus ook dat er snel een vervolg komt, maar gezien er al een Engelse versie beschikbaar is, denk ik dat dit er wel snel van zal komen. Voor Ijsbreker geef ik dan ook de volle 5 sterren!

Meer recensies van elinevandm