spannend jeugdboek

ellen-vanwest 09 januari 2022
met veel plezier las ik het recentieboek, Als de nacht valt van Marieke Nijkamp. voor mij is deze een onbekende schrijfster.

Men probeert te overleven in de jeugdinstelling Hoop, gelegen aan de rand van het Ozarkgebergte, niet ver van het standje Sam's Throne. De geplaatse jongeren worden in de steek gelaten door hun begeleiders en de overheid. En dit etrwijl er een pandemie aan de hand is genoemd DE PEST. De jongeren worden in het ongewisse gelaten en gaan er dus zelf op onderzoek naar. Sommige zien hun kans schoon en verlaten de instelling zoals Hunter en Reid maar loppt verkeerd af. anderen blijven en nemen hun lot in eiegen hand zoals Grace, Emerson en Casey. Die doen er alles aan om de rest te beschermen tegen de ziekte en de honger.
Zullen ze het overleven??
lees het boek en vind het antwoord.

vond het leuk om deze in preview te lezen. is zeker een spannend jeugdboek. is heel vlot geschreven en leest als een trein. heb ervan genoten en kon het moeilijk wegleggen.
is zeker een aanrader

Meer recensies van ellen-vanwest