Niet spannend, wel intrigerend

boekenregen 05 september 2019
De hoofdpersoon, Paul, is door zijn vriendin verlaten en komt tijdens een voorstelling Ava tegen. Zij is bij haar vriend weggegaan. Er ontstaat een soort vriendschap, waarbij ze elkaar helpen in hun wanhopige zoektocht naar wat liefde zou moeten zijn. Ava gaat meer af op haar gevoel, terwijl Paul zijn liefde zoekt door middel van advertenties. Uiteindelijk komen ze tot dezelfde conclusie, namelijk dat liefde niet maakbaar is. Maar is een vriendschap wel maakbaar?

Het boek is geen spannende thriller, maar je wil als lezer toch het einde lezen (blijft hun vriendschap bestaan? Ontstaat er misschien toch een soort van liefdesrelatie tussen Paul en Ava?). Voor dit boek heb ik alleen nog de Engelenmaker van Stefan Brijs gelezen. ‘Zonder liefde’ vond ik anders dan de Engelenmaker die ik echt tien keer opnieuw zou kunnen lezen. Dat zou ik met 'Zonder liefde' niet kunnen, omdat het mij niet zo fascineerde als de Engelenmaker.

Al met al heb ik dit boek alsnog met veel plezier gelezen!

Meer recensies van boekenregen