Tussendoortje

Eva Schager 21 oktober 2019
Ik heb nog nooit eerder een boek gelezen van Derk Visser. Want hij schreef thrillers en daar ben ik niet zo’n fan van. Maar een literair feelgood boek leek mij leuk om te lezen vooral als er problemen in voorkomen met de seksualiteit.
Het gaat over een meisje Angel die woont in een achterstandswijk met een moeder die stripper is en toen ze 15 was kreeg ze Angel. En ook bezoekt ze haar opa om de zoveel tijd. In het eerste deel zit Angel in groep 8, het tweede in de brugklas en het derde deel is ze 15 jaar.
Je vliegt zo door het boek als je het eenmaal hebt. Ook is het taalgebruik niet moeilijk maar er worden wel scheldwoorden gebruikt. De personages zoals bijvoorbeeld Angel’s opa, haar moeder en Angel zelf zijn goed uitgewerkt en beschreven aan de lezer.
Het is dus een makkelijk en interessant boek om ergens tussen door te lezen want je hebt het zo uit en het is plezierig om te lezen.

Meer recensies van Eva Schager