Super schattig maar een beetje lang

Eva Schager 04 oktober 2020
Rood, wit & koningsblauw is het debuut van de schrijfster Casey McQuiston. Ze heeft met dit boek maar liefst 2 Goodreads Choice Awards, voor beste debuut en romance. Het gaat over de Britse prins Henry en zijn niet zo goede vriend First Son Alex van Amerika. Ik zeg niet zo goede vriend want ze zijn elkaars vijanden. Op het moment dat de media erachter komt dat Henry en Alex het helemaal niet zo goed met elkaar vinden moeten ze verplicht vriendschap met elkaar sluiten. Maar is vriendschap wel genoeg?

Het is een verhaal vol schattigheid en humor. Er zijn genoeg stukjes om over te zwijmelen. Alleen was de schrijfstijl voor mij niet heel fijn. De hele bladzijde zat vol met tekst zonder enige onderbreking en de hoofdstukken waren lang. Hierdoor moest ik soms een paar keer terug lezen omdat niet alles even duidelijk was. In het boek waren wel e-mails en appjes verwerkt, want Henry en Alex wonen aan verschillende kanten van de oceaan, dit zorgde wel voor dat het wat makkelijker en toegankelijker te lezen was.

Al met al is dit zeker een boek om te lezen als tussendoortje maar niet als diner zoals ik had verwacht en gehoopt. Dit kwam voornamelijk door de hype die rond het boek hangt. Daarom geef ik dit boek ook 3 sterren.

Meer recensies van Eva Schager