Nog lange niet - Heerlijke thriller

Evoh 02 juli 2020
Arlidge heeft opnieuw een spannend verhaal weten te schrijven rondom Helen Grace. Het is een echte ‘whodunnit’ met alleen al op de kaft een pakkende zin; ‘als de telefoon gaat heb je nog één uur te leven’. Het is fijn om mee te denken wie de dader zou kunnen zijn en op verschillende dwaalsporen te worden gezet door de schrijver.

In dit deel krijg je ook terugblikken van een gebeurtenis een aantal jaar geleden. Daardoor zijn er eigenlijk twee vragen waar je graag antwoord op zou willen. Niet alleen de vraag ‘Wie is de moordenaar?’, maar ook de vraag ‘Wat is er eigenlijk precies gebeurd zoveel jaar geleden?’. Aan het einde van het verhaal komen deze twee vragen bij elkaar en krijgt het zelfs nog een verassende wending!
Arlidge heeft een makkelijke schrijfstijl met korte hoofdstukken, afwisselend vanuit verschillende personen geschreven. Dit maakt dat het snel leest en ik continu geprikkeld werd om verder te willen lezen. Ook enkele personages krijgen weer een kleine ontwikkeling. Vooral Helen zelf en haar baas komen in dit verhaal aan bod. Het is subtiel verweven in het verhaal, zonder een einde daaraan.
Ik vond het een heerlijke thriller en graag wil ik weer een volgend verhaal van Helen Grace lezen, weten hoe het verder gaat met hun privé levens en met welke zaak ze nu weer te maken zullen krijgen!

Meer recensies van Evoh