Mooi in elkaar verweven

Evoh 25 mei 2021
“Je kunt je verleden nooit achter je laten, maar je hoeft het niet je leven te laten bepalen…”

Afwisselend lees ik boeken uit verschillende genres. Een tijdje terug las ik dit romantische verhaal ‘Walviseiland’. De drie aparte verhaallijnen van Tilly en Nell (uit 1890) en Nina (uit 2012) zijn heerlijk om te lezen. In het begin heb je nog geen vermoeden wat ze precies met elkaar te maken zullen hebben, maar hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer verandering daarin komt en hoe boeiender het wordt. De verhaallijnen worden heel mooi op elkaar afgestemd, met genoeg spanning om graag verder te willen lezen. Vooral het verhaal van Nell (Eleanor) is erg ontroerend. Het eind geeft voldoening!

Meer recensies van Evoh