IJzersterk als de IJzerheks

Feline 04 augustus 2022
Ontzettend genoten van Gornichecs Het hart van de heks. Á la Madeline Millers Circe, geweldig geschreven en een echt goede doorlezer.
Het af en toe raadselachtige past precies in de belevingswereld van de verbrande heks, wiens hart wordt teruggebracht door Loki. Over hoe ze een veilige plek zoekt en vindt om te wonen, (bijzondere) kinderen baart, haar kinderen beschermt tegen de goden en bijzondere vriendschappen aangaat. En vervolgens: het einde van de wereld, Ragnarök, en het allesverzengende vuur en de gevolgen die het heeft voor de werelden.

Achterin wordt alle benodigde kennis van de Noorse mythologie uitgelegd. Persoonlijk ben ik hier totaal niet in thuis, maar er was voldoende uitleg om het boek volledig te begrijpen.

Een erg sterke aanrader en wederom zeer mooie uitgave van Orlando.

Meer recensies van Feline