Moord in de Gazette!

Feline 04 januari 2024
Wie adverteert een moord? is een heerlijk pittoreske detective, gesitueerd in het na-oorlogse Engeland. Van sociale media is nog geen sprake, behalve van kranten. En kranten; die worden gelezen! In Wie adverteert een moord? wordt er, natuurlijk, iemand vermoord. Maar; de omstandigheden zijn raar. Vooraf aangekondigd in De Gazette, de plaatselijke krant die natuurlijk iedereen leest. Daarom: iedereen weet het, en gaat 'toevallig' langs bij de toekomstige plaats delict op de aangekondigde tijd. En wat daar gebeurt... je reinste poging tot moord! En een daadwerklijke moord!!
Onrust slaat toe in het dorp, want waarom is dit gebeurd, wie heeft het gedaan, wat heeft Rudi Scherz hiermee te maken, wat doet Mitzi eigenlijk, de nogal schrikachtige keukenhulp? En de rest van het nieuwsgierige dorp, maar vooral de ster van onze show: Miss Marple

Vorig jaar nam ik ook deel aan de Rainbow challenge van Agatha Christie, en ik moet zeggen dat En toen waren er nog maar... me door het verhaal heen meer wist te grijpen. Hier kabbelde het verhaal en beetje heen en terug, maar er waren wel leuke hints die je als lezer zeker kon oppakken om tot de oplossing te komen. Helaas dacht ik door deze hints dat iemand een verdachte was, terwijl deze bewoner alleen maar informatie gaf... En een dode verdachte, is toch een beetje raar...

Ik heb al met al toch weer heerlijk genoten van deze Christie en natuurlijk van haar karakter Miss Marple, die een oud grootje is, maar wel scherp en aimabel, met goed vermogen tot observatie en het in elkaar puzzelen van puzzelstukjes. Een erg leuke detective om het jaar mee te starten!

Meer recensies van Feline