En er is Hope...

Fem1425 07 juni 2019
Licht, camera, liefde - Holly Smale

Licht, camera, liefde is het eerste deel in een nieuwe meidenserie waarin 'De Valentines', een familie van beroemde acteurs, centraal staan. In dit deel maken we kennis met Max, Hope, Faith en Mercy. De vierde generatie Valentines.
Roem, geld en schoonheid is hun komen aanwaaien. Ze hebben alles, alleen liefde, dat is nou eenmaal niet te koop.
Hope, de jongste van de vier, wil niets liever dan in de schijnwerpers staan net als haar broer en zussen. Maar dat mag pas als ze zestien is. En dat wordt ze pas over drie maanden. Dus heeft ze haar zinnen gezet op de liefde. Het geluk is met haar wanneer ze in de metro haar droomjongen tegenkomt. Alleen is het echte leven geen filmscript en loopt alles net even anders.

Licht, camera, liefde is een echt meidenboek. Het is niet moeilijk je te verplaatsen in de vijftienjarige Hope die bruist van energie en positiviteit. Ze doet er alles aan om in de schijnwerpers te staan. Ze wil aandacht. Ze wil gezien worden. Ze wil in de voetsporen van haar beroemde familieleden treden. Alleen mag ze dat pas als ze zestien is. Nu de roem moet wachten doet ze er alles aan om haar liefde te vinden. De ware liefde. Net als in een film.
En zo lees je het ook. Hope' s belevenissen zijn geschreven in scriptvorm, maar dan gedoseerd, zodat het niet vervelend leest maar juist het verhaal versterkt.
Hope is een heerlijke, romantische, dromer. (Ze diet echt haar naam eer aan.) Heel herkenbaar voor veel romanlezers onder ons, jong of oud.
Je kunt haar naïef noemen, zeker als ze de oceaan overvliegt voor haar droomjongen die ze net een week kent. Maar ook heel begrijpelijk voor een vijftienjarige die voor het eerst verliefd is.
En de andere Valentines werken daar ook niet echt aan mee. Ze beschermen Hope, maar laten haar ook aan haar lot over. Ze zijn allemaal druk met hun eigen reputatie en status. Het is een aparte familie.
Licht, camera, liefde is een heerlijk boek om te lezen. Als je eenmaal begonnen bent, dan lees je het boek het liefst in een keer uit. Het is vlot geschreven, herkenbaar en humoristisch door het taalgebruik van Hope. Echt een boek om lekker mee te nemen op vakantie of voor tussendoor. Gewoon om het lezen en de ontspanning.
Licht, camera, liefde is wel echt een boek bestemd voor jonge meiden. Verwacht als volwassene niet dat het boek een emotionele of indrukwekkende leesbeleving nalaat. Wel een nieuwsgierigheid naar het volgende deel.
⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van Fem1425