Vol fantasie

Fem1425 20 februari 2020
Gozert — Pieter Koolwijk
Meteen vanaf de eerste bladzijde van dit boek zit je in de fantasie van Ties. En als je er eenmaal in zit kom je daar niet zomaar uit. Het boek spreekt zo aan tot de verbeelding dat je verder wilt lezen. Ook omdat je elke keer weer beloond wordt door een geweldige illustratie van Linde Faas die het verhaal versterken. Dus de vrolijke cover verleid je niet alleen tot het lezen van dit boek, maar is ook een belofte voor de rest van dit boek dat tot in detail verzorgd is met kleurrijke illustraties.
De manier waarop de auteur werkelijke situaties weet om te zetten in de fantasiebeleving van Ties is erg knap. Ties belandt steeds met zijn denkbeeldige — eigenlijk moet ik zeggen onzichtbare —vriendje in de meest hilarische situaties en die eindigen altijd met problemen. En je kunt je voorstellen dat zijn ouders en omgeving dat niet altijd op prijs stellen. Zijn ouders zijn bang dat Ties de fantasie en werkelijkheid niet meer uit elkaar kan houden. En ja, bij het lezen van het boek moet ik eerlijk zeggen dat ook ik een beklemmend gevoel kreeg. Waar moet dat heen met Ties? (Waarschijnlijk werd mijn moedergevoel op die momenten erg aangesproken.)
Toch neemt het verhaal een mooie wending en is het een mooi boek waarin je kunt leren dat je mag zijn wie je bent.

Meer recensies van Fem1425