Een mooie leeservaring.

Fem1425 13 augustus 2020
Waarom moet ik u tegen jou zeggen?- Karin Driegen
Karin vroeg mij of ik haar boek wilde lezen. Dat het over de Tweede Wereldoorlog ging gaf voor mij wel de doorslag. Ik ben altijd geïnteresseerd in dit onderwerp. Dat ze haar grootouders als basis nam voor dit verhaal was een dubbele trigger. Maar ik had ook mijn twijfels, want hoe ga je het leven van je grootouders in een roman verwerken? Wordt dit niet een saaie verhandeling over twee mensen die voor een ander veel betekenen?
Ik had nog heel wat leeswerk liggen en het boek niet direct bovenaan mijn lijstje staan, maar het gekke is dat ik er toch naar getrokken werd en het voorrang heb gegeven, zonder spijt.
Wat een mooi verhaal. Een aanrader voor ieder die in dit onderwerp geïnteresseerd is. Een mooi, puur verhaal over het huwelijk van twee mensen in een ongelofelijk moeilijke tijd. Twee mensen die in twee werelden zich staande willen houden en hun twijfels. Toch blijven ze trouw aan zichzelf en aan hun liefde voor elkaar, maar hebben dit jammer genoeg niet meer tegen elkaar kunnen uitgespreken.
En al zou er heel wat door de schrijfster aan toegevoegd zijn. Toch heel mooi dat je je grootouders via dit verhaal zoveel eer aan kunt doen.

Meer recensies van Fem1425