Het einde blaast je omver!

femke-smets 01 oktober 2020
Het boek gaat over Clemens en zijn gezin. Clemens trekt zich steeds vaker terug op zijn kamer en laat zelfs een bom ontploffen. Zijn vader Ernst ziet het niet als een groot probleem, maar zijn moeder Mildred maakt zich zorgen. Wanneer Lenthe, clemens zus, zich stort in het uitgaansleven en een relatie krijgt met een oudere man kan Mildred het niet meer aan. Dan verdwijnt er opeens een meisje en alles wijst erop dat Clemens erbij betrokken is.

Ik vond het zeker een heel vermakelijk boek en heb genoten tijdens het lezen. Ik denk wel persoonlijk dat het boek geschreven is voor de iets jongere YA-lezers. Je leest dit boek vanuit vier perspectieven en dat is in dit boek heel leuk.Er gebeurden zeker een aantal schokkende dingen waardoor de spanning in het verhaal bleef. Soms ergerde ik me wel aan de moeder haar attitude en haar kijk op alles. Ze bekijkt haar zoon het grootste deel van de tijd als een monster en dat vind ik dan precies weer heel heftig. Ook miste er wel een beetje diepgang bij sommige stukken, het voelde alsof sommige delen van het boek nog niet helemaal af waren. Dit maakt het boek zeker niet slechter, maar dit bewijst wel nog eens mijn mening dat het bedoeld is voor de iets jongere YA-lezers. Toch vind ik dat dit boek meer positieve dan negatieve punten heeft en raad ik je zeker aan om het boek te lezen.
Het boek leest heel snel en dit komt ook deels omdat het een redelijk dun boek is. Het is dus een ideaal boek om even tussendoor te lezen.

Meer recensies van femke-smets