Een onverwachte wending...

femke-smets 08 oktober 2020
Het boek gaat over Michele en Nina. Michele is 18 jaar en blind geworden na een ongeluk, Nina is 17 en hoogsensitief. Tijdens de dagelijkse treinrit naar school ontmoeten de twee elkaar en worden ze verliefd. Dan verbreekt Nina op een dag opeens al het contact en weet Michele niet wat te doen. Wanneer Nina een tattoo laat zetten, vertelt ze alles aan Flo, de vrouw die de tattoshop runt. Maar al snel ontdekt Flo dat er iets is dat Nina niet wilt vertellen.

Ik vond het echt een heel mooi boek en dat had ik totaal niet verwacht. Als ik heel eerlijk moet zijn, verwachtte ik dat dit boek heel cliché zou uitdraaien. Dat was totaal niet het geval. Het boek neemt zelfs een heel onverwachte wending, waardoor het nog beter werd. Ik kwam er in het begin wel moeilijk in, maar het werd beter en beter.

Ik vond het ook wel leuk dat ik me kon inleven in Nina. Dit omdat ik zelf ook hoogsensitief ben. In alles wat er in het boek verteld en omschreven werd, kon ik me plaatsen. Ik heb nog nooit een boek gelezen over iemand die hoogsensitief was en daarom was dit zeker een heel goed boek. Het was ook heel fijn om over een blinde jongen te lezen en het ook te lezen vanuit zijn perspectief, op die manier kan je je al iets beter inbeelden hoe het leven voor blinde mensen verloopt.

Ik las sterker dan elk afscheid voor de leesclub van vibyoungadult en dit hield in dat we met de schrijver konden bellen en hem een vraag mochten stellen. Dit was natuurlijk super fijn en zeker om de schrijver te horen spreken over het boek zelf etc.

Dit is een boek dat je zeker moet lezen, het is echt een aanrader. Enrico, de schrijver, is ook een super lieve man. Hij schreef het boek met heel veel passie en juist daarom is dit een boek dat iedereen zou moeten lezen.

Meer recensies van femke-smets